May 27, 2014

Susah dahulu senang kemudian

Assalamualaikum.. Harap2 tak ada siapa yg baca post meroyan aku hari tu. Huahua! Dah delete dah pun. Malukan diri sendiri betul. 

Ok lah. Hari ni aku share bisnes kecil-kecilanku. Susah2 dahulu senang2 kemudian. My husband punya prinsip hidup. Alhamdulillah dapat husband mcm tu. Ok back to topic!

Aku rasa ni saja bisnes yg senang & modal kecik. Since modal kecik untung pun kecik lah. Hehe! Sebab bisnes tudung ni if uols nak tau margin sangatlah kecik/rendah sebab yerla, tudung pun ready made. Bersepah2 orang jual. Takkan la harga standard orang jual RM10 kau nak jual RM25?? Gilo! Tak ker marah customer nanti. Lepas beli kat kau sekali dia jumpa tempat orang lain jual murah ya amat. Tak kena sumpah ker nanti. Tak nak den do.. Baik eden jual harga yg memang market price. Orang takleh nak pertikaikan dah. Tapi..... jual murah pun orang tanya pulak, naper jual murah? Betul ker RM10 jer? Haihhh la mengkome ni. Murah salah mahal salah. Kome nak mcm mana? Cer kabo kt teman. 

Aku rasa aku boleh jual murah sebab aku tak keluarkan banyak kos. Aku ambil stok direct dari supplier. So tak ada kos orang tengah and postage. Dah jimat kat situ. Harga pun bukan la main letak jer, ikut market price la. Nak letak mahal2 sangat pun, kte ni baru nak mula, customer pun tak ada lagi. So better jual ikut market price janji balik modal. Customer pun sayang. Eh? Haha! 

So kt sini aku share tudung/shawl yang aku jual. Kot2 korang nak beli utk diri sendiri, nak beli utk GF, wife, kakak, mak.. sesaper jerla. Boleh la klik LIKE kt page kt FB NOUFA SHAWL 












RM20

RM20


Seeeee murah kan aku jual. Sebab shawl ni sepah2 orang jual. This is not a custom made items. Haha! Support la aku eh? Eh? Eh? Haha! Ok bye!

No comments: